Головна > ЗМІ про актуальне > Про секс в українських школах говорять запізно й викривлено – фахівці

Про секс в українських школах говорять запізно й викривлено – фахівці

Учням дають дуже багато інформації щодо сексуальності і тіла загалом, але вона часто суперечить за змістом рекомендаціям ВОЗ, розповіла експертка аналітичного центру CEDOS Ірина Когут в ефірі “Громадського радіо“.

Когут зауважила, що секс в українському підручнику зображено як дуже ризиковану штуку, яку краще відкласти на потім. Зараз теми, пов’язані зі статевими стосунками, фізіологією та контрацепцією, викладають у 8-9 класі.

Згідно опитуванням в українських школах, до 17 років реальний досвід статевого життя мали більш ніж кожен другий хлопець (54,9%) та кожна третя дівчина (33,9%). Майже дві третини тих, хто мав досвід статевих стосунків, вказали, що їхній сексуальний дебют відбувся у 15–16 років та старше.

Запізно у цьому віці розповідати про статеві стосунки, оскільки учні вже встигли сформувати свої уявлення із власного життя або з інтернету.

В українських підручниках відсутня інформація про контрацепцію. Слово таке згадується в підручниках, які мають вийти наступного року. Але жодного пояснення, що це таке, які є види контрацепції і що від чого захищає – така інформація відсутня“, – зазначила експертка.

За її словами, ненауково і не докладно подається інформація про статеві захворювання. У посібниках немає рекомендацій про те, що робити, якщо сексуальне життя мало негативні наслідки – небажана вагітність або зґвалтування. Єдина порадаяку дає підручник – поговорити з батьками.

Рівень знань і підготовки наших вчителів в цій темі досить низький. Їм не вистачає інформації. Але ж і батьки тотально неосвічені, – наголосила Когут.

Наше суспільство дуже мало знає про сексуальність, про нормальні стосунки, а хибні знання транслюються з покоління в покоління. І якщо з батьками вже мало що можна зробити, то зі школою ще можна працювати“.

Ірина Когут згодна, що відсутність відкритої інформації в освіті про стосунки між чоловіками і жінками призводить до гендерних стереотипів.

Гендерні стереотипні ролі відображаються у підручниках. Хоча ситуація покращилася. У початковій школі, де більше картинок, все зовсім погано. Це не тільки інформація про професії, а й також про стосунки, – підкреслила експертка.

У курсі “Основи здоров’я” є пасаж про те, що більшість зґвалтувань відбувається через те, що дівчина поводиться не гідно, вживає алкоголь, носить короткі спідниці. Це настільки неправильно! Це звинувачення жертви. Згідно з останніми дослідженнями, переважна більшість зґвалтувань здійснюється не незнайомцями, а знайомими людьми“.

Про психологію стосунків, про повагу, комунікацію між партнерами і неприпустимість насилля потрібно говорити ще у молодшій школі – вважає дослідниця.

©

Поширити допис